• Produkter för all form av träning!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

8 januari 2015

Ladda:
Börja dricka Maxim Original / Energy mix ca 4 dagar före start. Dag 4 och 3 före; 2 flaskor om dagen. Dag 2 och 1 före; 3 flaskor om dagen. Mängd / flaska: Väger du max 80 kg 60g. Över 80 kg 80g. 1 portionspåse 60g. 1 skopa (i burk) =20g.

Under loppet:
Drick Maxim Electrolyte. Du har 4 serviceställen där du får Maxim att dricka, men det räcker inte om du skall prestera och må bra. Du bör dricka minst 75 cl per timma, lite och ofta. ( Vid normal temperatur. Annars mera). Det bästa är en sk. ”Camelbak”. Har du inte det så se till att ha ha med dig Maxim Electrolyte så det räcker mellan stationerna. Vatten räcker inte när du är ute längre än ca 2 timmar.

Sista 1 – 2 timmarna:
Sista 1 (elit) till 2 tim. (motionär) tar du lite gel (ca. 25g.) per 20 min. Antingen 1 liten 25g gel eller den större (100g) som du delar upp på ca 4 tillfällen. Den mindre är mer lätthanterad.

Efter målgång:
Ta en dos Recovery (bar eller pulver) i kombination med kolhydrater så fort som möjligt. Du kommer att återhämta dig dubbelt så fort.

Viktigt! Drick tillräckligt!
Drick tillräckligt. Vinnaren dricker ca 0,75 – 1 ½ l / tim. beroende på temperatur och luftfuktighet. Ett bra sätt att kolla hur mycket du behöver dricka är att väga sig före och efter ett hårt pass. Utan svettiga kläder. Har du tappat 2% ( 70 kg = ca 1 kg) i vikt har du tappat minst 20%, men kanske 40% av prestationsförmågan.

Förslag till paket för tävlingen.
Finns att köpa hos din Maximhandlare. Är du osäker, hör av er till oss. Givetvis får du bättre resultat av både träning och tävling om du använder Maxim även under träningen. Tänk på att det blir betydligt billigare med stora förpackningar.

Relaterade Blogginlägg

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM