• Produkter för all form av träning!
  • Gratis frakt över 400kr
  • Säker betalning med Klarna

3 januari 2017

Grattis, härligt att du bestämt dig för att träning är ditt nyårslöfte. Nu gäller det bara att hitta rolig träning och bästa motivationen. Vi på Maxim tipsar om hur du uppfyller ditt träningslöfte. Med rätt attityd och bra motivationshöjare blir träningslöftet lätt att hålla.

Nytt år är lika med ambitiösa nyårslöften. För många av oss handlar det om att lyfta träningen till en ny nivå. Vi på Maxim älskar all form av träning och vill hjälpa dig att uppfylla ditt träningslöfte. Du har säkert hört tipsen tidigare, men de gäller fortfarande, så häng med.

Här är våra tre bästa motivationshöjare:

  1. Hitta en träningskompis. Träna regelbundet med någon, eller några, så blir det lätt att peppa varandra, och dessutom skapa en regelbundenhet i träningen.
  2. Sätt upp korta delmål längs träningsresan. Små milstolpar gör att du snabbt kan se tillbaka på din utvecklingskurva. Dokumentera även hur det går för dig att uppfylla ditt träningslöfte på sociala medier. Delad motivation är dubbel glädje.
  3. Fira när du når dina delmål. Belöna dig med något du gillar, kanske nya träningskläder. Belöningen ska ge extra motivation varje gång du nått en barriär. Och du, glöm inte bort att ha roligt.

 

Läs också: Hitta motivation till träning 

Om svackan kommer

Motivation är färskvara, inte minst när det gäller träning. Vi hamnar alla i mentala svackor ibland. Ta tag i orsaken och gör något åt den. Kanske behöver du plocka bort eller lägga till en detalj? Ofta kan det vara någonting helt annat i livet som går ut över träningen.

Håll igång motivationen med rolig träning

Det viktigaste är att du hittar glädjen i ditt träningslöfte. Visst ska du ha en klar målsättning, men balansera upp med lagom prestationskrav. Allt behöver inte vara så gravallvarligt. Så utmana dig själv med att pröva nya träningsformer och center. Varför inte köra anti gravity-yoga eller inomhusklättring? Testa dig själv genom att öppna upp för nya upplevelser. Vem vet, du kanske hittar massor av ny motivation.

För att få ännu mer motivation kika gärna på träningsappar som till exempel NTC, NRC och Bruce. Försök även att minnas några tidigare övningar eller pass som gav dig mycket och upprepa dessa.

Skapa träningsrutin i vardagen

Det tar tid att skapa en träningsrutin. Du får räkna med några veckor innan träningen har blivit en del av vardagen. Ett nyårslöfte kräver prioriteringar.
Utgå från två till tre träningspass per vecka. Satsa på pass som du brinner för och som blir grundpelaren i din träningsrutin. Lägg in dessa träningspass återkommande varje vecka. Det kan vara löpning varje tisdag, torsdag och lördag. Fyll därefter på med andra träningsformer och pass. Men våga lägga in hela vilodagar. När din kropp får återhämta sig blir den starkare och din motivation ökar.

Vi på Maxim önskar dig all lycka till med ditt nyårslöfte!

 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få träningsnyheter

Relaterade Blogginlägg

MISSA INGA ERBJUDANDEN!
Alltid 15% rabatt och förtur till kampanjer - prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM